1 Klubbdrift
1.1 Aktiv bruk av håndballens systemer
I Sotra Sportsklubb skal håndballgruppen bruke idrettens systemer.
Tilganger, tildeling av funksjoner og opplæring innenfor de ulike systemene/områdene blir gitt av administrasjonen i klubben. Link til brukerveiledninger
Systemene som i hovedsak blir benyttet i Sotra Sportsklubb håndball er:
SportsAdmin: Oppdaterte funksjoner på styreverv og dommerkontakt (119).
Bruksområde: Endringer av verv (legge inn ny medlemmer i hovedutvalg mm), behandle overganger, legge til og finne frem lisenser.
Hvilke roller får denne tilgangen: Klubbsekretær
TurneringsAdmin:
Bruksområde: Påmelding av lag til seriespill, påmelding av dommere, dispensasjonssøknad, samarbeidssøknader, registrere lagledere, registrere trenere og evt. spillere.
Hvilke roller får denne tilgangen: Sportslig leder og dommeransvarlig, evt. Andre roller som etterspør denne tilgangen. Trenere administrerer kamptropp.
Idrettsoppgjør: Dommerregninger.
Bruksområde: Dommerregninger blir lagt inn av dommeren 1 utøver. Opplæring blir gitt under kurs fra regionen. Godkjenning av dommerregning og utbetaling utføres av administrasjonen/ klubb sekretær.
Hvilke roller får denne tilgangen: Klubbsekretær, dommeransvarlig
RUBIC: Oppdatere medlemslister i klubb.
Bruksområde: Medlemshåndtering, informasjonskanal, synkronisert med idrettens øvrige systemer, base for idrettsregistreringen og håndtering av ulike lag.
Hvilke roller får denne tilgangen: Klubbsekretær, foreldrekontakter og trenere